Hoppa till sidans innehåll

Protokoll från föräldramötet

20 MAR 2019 10:50
  • Uppdaterad: 20 MAR 2019 10:50

Hej

Här kommer en kort sammanfattning med det viktigaste från vårat föräldramöte förra veckan. 

Synd att inte fler kunde medverka på mötet. Är det något som är otydligt så får ni hojta till.

Spelform -
Iår spelar grabbarna 7-manna och mer om detta kan ni läsa här https://www.svenskfotboll.se/globalassets/dokument/nationella-spelformer/7mot7.pdf

Träningar -
Vi pratade om olika typer av upplägg på träningarna framöver. Både i stor grupp och om vi ska dela upp grabbarna i mindre grupper. Vi fortsätter att köra träningar i storgrupp så länge det går.
Under träningarna är det viktigt att föräldrar finns vid sidan som stöd om det är så att barnen tex har en dålig dag eller bara är väldig trötta. De kanske behöver kliva av och gå åt sidan ett tag.
Match -
Vi diskutera alternativet att dela upp grabbarna och köra 2 fasta lag eller om vi ska rotera så alla får spela med alla. Det finns för och nackdelar med båda varianterna.
Vi ska försöka hitta en lösning lite rotations så man får spela nån match med samma gäng och spela ihop sig.-
För att få spela matcher så kommer man behöva träna under veckorna. Sen kan saker komma ivägen som sjukdomar osv. Vi har givetvis översende med att saker händer. Är barnet sjukt dagarna innan match så är det viktigt att föräldrarna bestämmer om barnet kan spela eller inte. Frågar vi barnen så kommer de spela alla matchr även om de är sjuka.
Skulle man av någon anledning få förhinder till en match så är det otroligt viktigt att man ringer och meddelar detta och inte bara skriver i supertext. Det är lätt att detta missas och vi väntar på en som inte kommer.
När vi har match så samlas alla barn i omklädningsrummet och byter om tillsammans, föräldrarna håller sig i bakgrunden. Efter matchen duschar alla barn och vi pratar igenom matchen.
När vi har bortamatch så är det bra om vi samåker och hjälper till så alla kan ta sig till matchen. Vet man att man behöver skjuts till en match så var ute i tid och frågar efter skjuts.
Vi kom överens att man då swishar/kontant betalar 50 kr till den som kör.
Viktigt när det är långt mellan lunch och match att barnen har något med sig att äta, tex frukt eller en kall pastasallad. Behändigt vid bortamatch så barnen har energi att spela hela matchen.

Cuper -
Vi gick igenom vilka olika cuper vi skulle kunna åka på i sommar och det lutar åt Mid Nordic Summer Festival. Mer om detta tar vi senare.
Gällande inomhuscupen till helgen så finns all info på hemsidan

Information -
När vi har mycket infomation så som infon om cupen eller detta protokoll så kommer det läggas upp på hemsidan och en länk till detta kommer att skickas via supertext. Vi kommer inte som förra året skicka ut massvis med information via supertext eller mejl. Viktigt därför att alla är med i supertextgruppen som heter Informationgrupp. Är man 2 föräldrar i samma hushåll som är med så kan den enda lämna och sedan logga in med den adras uppgifter så delar man konto så får vi plats för fler föräldrar.

Pengar -
Just nu har vi 0 i lagkassan så vi pratde om olika sätt vi kan få fart på den.
Antingen om vi ska ska sälja något, tex ved.
Vi skulle även kunna skaffa sponsorer. Vid hemma matcher så finns stora möjligheter att ha flaggor eller likande reklam uppsatt.
Vi kommer att sälja fika och likande på hemmamatcher som vi kommer dra in lite pengar på.
Ett annat förslag var att alla swishar tex 100 kr för att starta upp en lagkassa.

Roller -
Lagledare - Lars och Niklas
Tränare - Lars, Niklas, Stefan, Lisa och Caroline
Hjälptränare - Viktor, Rikard, Magnus, Jenny och Åsa
Lagkassör - Sara
Ansvarig försäljning - Sara
Ansvariga Cafe, Bingo och sommarstädning - Katri , Liden, Mirja
Domaransvarig -
Hemsida - Rikard
Matchvärd - Lynn, Jocke, Lotta, Katarina och Marlene
Lagaktivitet - Linda

Det som inte än är utsett är någon som ska vara Domaransvarig.
Det innebär att man ska boka in domare till våra hemmamatcher, ta emot domare på plats om man själv är på matchen annars gör matchvärden detta.
Roller ovan innebär i många fall att man planerar och gör ett schema för vem som ska göra vad inom de olika kategorierna. Detta innebär att alla föräldrar kommer att behöva hjälpa till med olika saker under matcher, tex linjedomare, stå i kiosk, baka fikabröd.
Om ingen anmäler sig själv så kör vi en lottdragning för denna syssla. 1/4 loggar vi om ingen anmält sig själv.

// Tränarna

Skribent: Niklas Nordlöf
Epost: This is a mailto link

Lagledare

Lars Rahm 
(072-215 52 81)

Tränare

Niklas Nordlöf
(073-939 38 98)

Carolin Andersson
(070-285 89 42)

Lisa Hellström
(076-142 43 21)

Stefan Marklund
(076-142 43 21)

Lars Rahm 
(072-215 52 81)

Lagkassör

Sara Hammarberg
(073-704 22 17)

Administrativ kontaktperson

Niklas Nordlöf
(073-939 38 98)

This is a mailto link

 

klart.se

 

Postadress:
Bik Sportklubb - Fotboll
Stigsjövägen 11
87153 Härnösand

Besöksadress:
Stigsjövägen 11
87153 Härnösand

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link