Hoppa till sidans innehåll

Information från styrelsen nr.2

2016-06-05 21:46
Dags för ännu ett informationsbrev med lite om vad som händer i föreningen.
  • Uppdaterad: 2016-06-05 21:57

- Grovstädning av lokalerna och schema för detta nämndes i det första informationsbrevet. Det har nu gått en tid av säsongen och bedömningen är att det räcker att respektive lag plockar undan och städar efter sig själva när man nyttjat lokalerna. Kommunen sköter den övriga städningen.

- Förrådsmöjligheterna kommer att se ut enl följande.

I förråd 1 förvaras:

- Kompletta matchställ i plastbackar.

- Nya bollar, västar, konor etc.

I förråd 2 (närmast kansli) förvaras:

- Lagmaterial i egen bur på hjul för alla lag som spelar på 11-mannaplanen.

- Våra 2 Seniorlag får också ett större hyllsystem ca 3 m långt med flera hyllplan.

- Ett större antal träningsbollar (strl. 5) i en bur på hjul.

- Bortaställ som lagen själv bokar via bokningssystemet (ej upplagt i kommunens system ännu).

  Efter användning skall det tvättas och torkas torrt samt vikas in i avsedd förvaringsback i förrådet.

- Flaggor till 11-mannaplan och en bollpump.

I nya pistmaskinsgaraget förvaras:

- Lagmaterial för samtliga lag som använder 7- och 9-mannaplanerna.

- Utrustning för Bilbingon.

- Bollpump

- Flaggor till 7- och 9-mannaplanerna

Vi väntar nu på att en brandsyn skall genomföras och därefter kommer vi få tillgång till detta när våra nycklar blir inlagda i systemet, vi återkommer när detta är klart.

 - Gamla badet, dvs 7- och 9-mannaplanerna kommer att öppnas from måndag 6 juni, aktuella scheman ligger på hemsidan  under Bra att ha-filer.

- Bevattning för 11-mannaplanen är nu fylld, luftad och provkörd, vi väntar nu på en kontroll innan den kan köras igång för fullt. Förhoppningen är att detta sker måndag-tisdag kommande vecka.

 - Sportlotterna är sedan en tid tillbaka utdelade till samtliga lag, det har överlag gått bra. Kom ihåg att slutredovisa dessa senast den 17 juni, totala summan sätts in på föreningens bankgiro märkt med lagnamn och lotter.

 - Sponsorer som lagen själva drar in får INTE tryckas på våra matchställ utan endast på egna lagdressar. Fakturering måste gå via föreningen och märkas med lagnamn, informera/prata med Per-Erik (vår kassör) för att det ska bli rätt. Kom även ihåg reklamskatten på 8 % vid tecknande av sponsoravtal. Skatten tas ut om det krävs någon motåtgärd av oss, exempelvis tryck på overall.

- P04 röd har tyvärr upphört, utan att varken målsmän och styrelsen fått vetskap om detta. Det alternativ dessa barn fått är att börja träna och spela med P03/04 som har ett samarbete med Älandsbro AIK. Vi vill med anledning av detta vädja till samtliga lag att ta kontakt med styrelsen om problem av olika slag uppstår, för att få hjälp att lösa detta.

- Kontakten mellan kommunen och Bik Sportklubb, kommer efter önslemål från kommunens sida, att skötas av Anders. En mailadress för frågor som rör anläggning mm är upplagd på hemsidan, This is a mailto link.

- Fotbollsskolan är fulltecknad, det är 10 ungdomsledare, 3 st vuxenledare samt 2 ”kökspersonal” som kommer driva den i år.

- Utegym är, som det nämndes i infobrev nr 1, planerat att byggas på Bondsjöhöjdens IP. Föreslagen placering är på det utrymme som är mellan 7- och 9-mannaplanerna och nya körvägen för pistmaskinen. Närmast skogen/eljusspåret kommer en boulebana att placeras.

 

Mvh/

Styrelsen Bik Sportklubb

Skribent: Jonas Nyberg

PLANINFORMATION

Planinfo

Vid frågor rörande anläggning och planer skicka mail till:

This is a mailto link

Intersport

JAKO

 

BIK Sportklubb
Org.nr. 802420-8962

Postadress:
Bik Sportklubb - Fotboll
Stigsjövägen 11
87153 Härnösand

Besöksadress:
Stigsjövägen 11
87153 Härnösand

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link